2012/05/14

Örebro + fika alá 50's

Måndag igen! Förra veckan spenderade jag i Örebro på seminarium med det härliga gäng som jag ska spendera höstterminen med :) I Örebro blommar magnoliorna och tisdagen var en riktig uteserveringsdag. Tyvärr var resterande dagar desto våtare så det blev inte mycket upptäckande av staden.

Men det blommade åtminstone söderut!
Helgen har jag spenderat hemma i Östersund igen med födelsedagskalas och myspromenader i kära vänners lag på schemat! Igår traskade jag och Andrea omkring i solen och blåsten på Frösön och passade på att prova Svenssons Café - ett 50-talsfik - helt underbart! Många fina retroprylar och verkligen prisvärt! Hembakta bakelser och saft för endast 27 kronor. Det kändes som jag var hemma hos någon annans farmor och min biskvikaka var gudomlig! Förhoppningsvis lyckas jag lura med mig syrran dit när hon kommer för Vårruset nästa vecka! :)

Nu ska jag dricka te och återhämta mig från förra veckan och ladda batterierna för den här veckan. Har känt mig lite överfull av intryck idag - tur man har snälla vänner som ställer upp med prat, sms och mys! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar