2012/11/20

Näst sista veckan i Indien


Är tillbaka i Pune nu efter en otroligt skön semester! Det känns både bra och lite sorgligt att vara tillbaka. Bra för att Pune har blivit som ett hem och dessutom känns som den mest trevliga och civiliserade stad vi besökt under de här månaderna. Sorgligt för att jag var tvungen att lämna de sköna, varma soliga dagarna vid havet och ta emot den indiska vintern. Det är kallt på nätterna nu kan jag lova, inga element i lägenheten så varje natt åker fleecetröjan och extrafilten fram.

Igår avslutade vi en två-dagars-kurs i Reiki så nu kan jag heala människor bäst jag vill, eller nåt sånt. Idag drog sista studiebesöket igång och vi ska tillbringa de kommande dagarna i Red light district med Saheli Sangh. Organisationen drivs av föredetta prostituerade och arbetar bland annat med att stärka kvinnornas identitet som människor och inte som prostituerade. Imorgon och på torsdag ska vi besöka några av bordellerna i området och träffa kvinnor som bor och jobbar där. Det kommer bli intressant att se vilka likheter och skillnader som finns mellan Saheli Sangh och den organisation vi besökt tidigare i samma område.

Förresten har jag glömt att nämna det bästa och härligaste med hela semestern i Kerala! Vi åkte riksha i 1,5 timme tills vi kom till en nationalpark där vi fick tvätta och bada med elefanter. Så magnifika och vackra djur! En helt oförglömlig upplevelse!

Nåja, nu ska jag plugga, har ett gäng rapporter och utvärderingar att göra klart!
Ciao!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar