2009/10/22

Angel in parts.. och jobb på galleriet!


Jag ska jobba på Galleri Grönland den här veckan, jag sitter där och ser till att ingen plockar med sig tavlorna hem helt enkelt. Ganska rofyllt arbete fast lite tråkigt emellanåt. Tur är väl då att jag kan ta med virkningen! Igår blev det en kanelbulle och en kokehsi-docka. Jag gillar Kokeshisarna, eller ja, de flesta asiatiska leksakerna kanske. Jag svävade på rosa moln i Sydney's Chinatown! Det var himmelriket just då iaf..

Mitt senaste projekt, ett i raden, är en liten ängel. Har några smådelar kvar att virka innan det blir montering. Jag är stormförtjust i mina safety-eyes som jag beställde från Ilkkadesign. Bra pris och otroligt snabb leverans. Jag fick de två dagar efter att jag beställt de!


Mönstret på ängeln är mitt eget, ska se om jag inte kan lägga upp det sen när jag är klar med mitt eget exemplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar