2011/08/19

En dag på Storsjön!




Jag har spenderat förmiddagen i en kajak på Storsjön tillsammans med en tjej från jobbet. När jag gick hemifrån var det grådystert och jag räknade kallt med regn och blåst. Vi hade en otrolig tur med vädret för istället för en kall och jobbig paddling blev det soligt och underbart!
Jag hade lite för mycket kläder på mig första vändan men efter fikapausen plockade jag av ett lager och det blev genast lättare att paddla.
Det ärså väldigt, väldigt roligt att paddla kajak och jag är lika väldigt, väldigt sugen på att skaffa mig en egen. Jag vet att det bara är då, med en alldeles egen kajak, som jag skulle kasta mig ut i ur och i skur och paddla! Eller, nja, jag skulle i alla fall paddla betydligt oftare! :)
Nu bär det nog snart ut på en promenad i finvädret innan jag ska fixa middag. Eller fixa och fixa, det lutar mot en kebabtallrik att fira dagens armträningsbravader med!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar