2009/11/18

Pysselmys i mörkret!

Min okreativa stressade period börjar avta, jag har nämligen lagt mormorsrutorna åt sidan ett par dagar för att ägna mig åt att göra klart lite påbörjade projekt. Dock är det inte några virkningar eller stickningar som färdigställs, det får vänta lite till, utan det är symaskinen som används flitigt just nu.

Tyvärr är det alldeles för mörkt ute för att det ska bli bra bilder så det får jag ta någon dag då jag är ledig och känner att jag har tid. Det som är avprickat på min att-göra-klart-lista är:
- Korta av och sy in en klänning/tunika som jag köpt på Röda Korset.
- Laga banden till stolsdynan jag sitter på (Hoppsan, nu dök det upp ett nytt måste-göra, jag behöver en gosig dyna till min barpall...)

Det känns inte som en bra idé att lista upp allt som är kvar som "måste" göras men jag kan ju ge lite smakprov:

- Sy klart ett påbörjat förkläde.
- Korta av och sy in en till klänning från Röda Korset.
- Laga alla kläder som ligger och väntar på renovering.
- Göra klart en pytteliten väska till syster som hon kan ha nöd-allergitabletter i.

+ mycket mer. Det är inte direkt så att världen går under om jag inte får klart det här på nolltid men det vore ju skönt att ha det överstökat så jag kan ta mig an nya utmaningar!

Nu blir det nog några mackor framför TV:n och sedan tidigt i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar