2011/01/01

2011

Nytt år och nya tag!

Bloggningen ligger lite halvt på is just nu för jag har lämnat min dator på service. Men snart får jag tillbaka den! En annan anledning till uteblivna inlägg är det faktum att jag har hemtenta i organisationsteori och det är nog det tråkigaste ämne vi tentat i hittills. Det är så tråkigt att läsa om byråkrati, beslutsfattande och företagsorganisationer och därför tar det lång tid. Jag hade räknat med att vara klar med tentan vid det här laget, men med ögonlock som blir ett par ton tyngre så fort jag slår upp boken måste jag nog skjuta upp min egna deadline. Egentligen har jag till 14 januari på mig men det skulle vara skönt att vara klar tidigt så jag kan vara ledig nån vecka innan praktiken börjar.

Nu till något annat: 2011
Igår var nog den lugnaste och tråkigaste nyårsafton jag varit med om på länge. Det fanns itne någon att umgås med förutom familjen så det blev tv-spelsspelande och sällskapsrese-tittande istället. Vid tolvsnåret gick jag ut i pyjamas och kollade in fyrverkerierna med alla grannar. Det måste varit första gången vi grannar samlats. Det kanske beror på att 2010 var ett tragiskt år på många sätt med flera dödsfall på gatan. Senast i raden var en 18-årig kille som krockade med en lastbil. Det är sorgligt och man kan inte annat än hoppas att 2011 blir ett bättre år!

Nu har jag även läst ett år på socionomprogrammet och det betyder 2,5 år kvar tills jag är klar! Praktiken väntar runt hörnet och sen är det en kurs kvar innan sommaren. Tiden kommer garanterat att gå fort. Dessutom flyttar en kompis till Malung under praktikperioden vilket kommer bli jätteroligt!

Nu ska jag återgå till hemtentan och försöka få några frågor gjorda idag.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar