2011/03/21

Slask, vårsol och 1700-talsfamiljer


Jag misstänker att de små trollen vill att snön ska försvinna de med!

Nu har den här härliga fina våren äntligen kommit! Det är snöslask överallt, fåglarna kvittrar som bara den och solstrålarna värmer överallt där de kommer åt. HÄRLIGT!
Igår var jag bara ledig, kämpade mot förkylningen och tog bussen hem till mamma där jag gosade med katterna, åt mat och sov framför TVn. Idag har jag jobbat på dagis och sprungit efter barn som älskar att stå i stupränne-droppet och hoppa i vattenpölar.
Fylld med sol och frisk luft och utmattad av en hel massa lek sitter jag nu och går igenom papper på pappas släkt. Alltså släktforskning på amatörnivå. Jag har fått ett släktträd för pappa, på farfars sida, av min handledare tillika släkting på praktiken och så har jag hämtat anteckningar hos farmor om hennes släkt. Nu måste jag bara hitta ett bra sätt att organisera det hela och någon bra mall eller "träd" att föra in allihopa på!
Men nu ska jag kika runt på bloggar, spela Maxi Yatzy med pappa och sen stupa i säng. Imorgon är jag ledig och hoppas på sol!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar