2011/09/29

Tentaplugg.

Det är tentaplugg för fulla muggar just nu - eller det är väl meningen iallafall..

Jag är har tagit för vana att trappa ner pluggandet när tentadagen närmar sig och jag har inbillat mig att det är ett bra studieknep. Ju säkrare jag känner mig på ämnet desto mer slappnar jag av och gör andra saker. Eller så blir jag snarare lugnare och mindre stressad, tar in information lättare om jag inte frångår mina dagliga rutiner. Träning och promenader i friska luften är toppen för både hälsan och skolmotivationen och det är nåt jag inte kommer sluta med. Jag tror på helheten: både kroppen och knoppen måste få sitt annars funkar ingenting alls!

Igår var det pluggande i flera timmar tillsammans med några tjejer i klassen och fina cupcakes och många koppar te! Härligt!

Nu ska jag ut på dagens andra promenad och njuta av höstluften innan jag ska snabbförhöra mig själv på olika termer tillsammans med en kopp varm choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar