2012/09/06

Plugget har satt igång

Nu är andra veckan i full fart och plugget likaså. Vi har lektioner i missbruksvård på ett behandlingshem här i Pune och igår kväll förberedde vi en redovisning om hur vi arbetar med och mot missbruk i Sverige. Det var lite klurigt att på kort tid få ihop en intresseväckande presentation till tjugo personer som dagligen arbetar med missbrukare och olika behandlingsmetoder. Jag tror dock att vi lyckades ganska bra och de verkade nöjda. Idag har jag legat på sängen sen jag kom hem och varvat pluggande med vila. Känner mig inte helt kry och har två rapporter att lämna in innan veckans slut. Den ena om förra veckans studiebesök och reflektioner och den andra om min individuella studieplan inför praktiken. Jag misstänker att jag kommer känna mig piggare när jag är klar med de här två och kanske orkar pallra mig ut en vända på stan.

Annars är allt bra här borta, tiden går fort och vi har redan varit här i nästan tre veckor. Regnet har kommit och det är bara nån fjuttig gnutta sol framme under dagarna. Det funkar fortfarande helt okej att bo nio stycken i en liten 2,5a så länge man har möjlighet att smita undan en sväng ibland!

Nu ska jag plugga klart och umgås lite med de andra innan det eventuellt blir bio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar