2012/09/18

Teknikens under och veckans studiebesök

Här kommer en liten uppdatering. Internetåtkomsten är inte den bästa här så inläggen kommer när de kommer. Vi har fullspäckat schema den här veckan. Idag har vi varit på ett missbrukscenter ganska nära där vi bor. Imorgon ska vi besöka ett center för HIV/AIDS-sjuka, torsdag åker vi till ett welfare center som jag misstänker är som ett socialkontor Indian style. På fredag ska vi till ett beauty parlor, en skönhetssalong som även arbetar med prostituerades rättigheter och på lördag ska vi besöka ett hem för de prostituerades barn. Vi kommer alltså spendera resten av veckan i Red Light District (Budhwar Peth) och slummen. Jag har tydligen varit i Budhwar Peth förra veckan utan att inse att det var prostitutionsgatan här i Pune då det även finns flera musikaffärer där omkring. Nåja, nu kommer jag nog få en annan bild av området.

Jag mår helt okej annars, har dragit på mig en förkylning men hoppas att den ska gå över innan nästa vecka då vi ska åka till Hyderabad och studera religion. Bilden nedan föreställer mitt krypin, eller ja min madrass och mina hyllplan. Vi har inte mycket plats och det finns sällan utrymme att vara ensam. Vi bor fyra stycken i mitt rum och fem i det andra. Det kommer förhoppningsvis bli skönt att komma iväg till Hyderabad för jag hoppas på en riktig säng ett par dagar och inte bara en hård madrass på golvet.



Det är förresten himla fint och mysigt med alla djur överallt här. Kossor, hundar och getter ser man nästan vart man än vänder sig. Idag smet det till exempel in en killing i föreläsningssalen! De flesta hundarna är tyvärr alldeles loppbitna och fulla med skabb så det blir inte så mycket gosande. Dessutom såg jag två döda hundar när Eva och jag var ute med Rikshan för någon dag sen.

Nu ska jag lägga mig och försöka bli frisk!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar