2010/03/09

Skål/burk/korg






Det här är resultatet från dagens föreläsning om Barnkonventionen som hölls av några tjejer från Rädda Barnen. Föreläsningen var väldigt intressant kan sägas trots mitt flitiga virkande. Det var först meningen att det skulle bli en mössa men efter många om och men insåg jag att jag inte ökat tillräckligt så den blev alldeles för liten. Fick virka ett lock också och vips blev det en liten skål/burk/korg eller vad man vill kalla det. Det enda som är kvar nu är att fästa alla trådar samt köpa stärkspray så den blir lite hårdare och stadigare!
Jag är helt klart nöjd med resultatet, ska fundera lite på hur jag gjorde och eventuellt kommer det upp ett mönster så smånigom!
Är det någon som använt stärkspray förresten? Är det bra eller rekommenderas något annat?
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar