2010/07/02

Sthlm tur o retur



Spenderade gårdagen i huvudstaden med mamsen igår, blev en hel del shopping och god mat fast det bästa var känslan av avslappnad utmattning när vi väl kom hem till Dalarna på kvällen. Jag måste nästa tillkännage att jag tror jag älskar Stockholm, eller ja, jag älskar stora städer överhuvudtaget. Känslan av att kunna gör nästan precis vad man känner för, se ut precis hur man vill, vara så egen man vill för sin egen skull utan att någon bryr sig och lägger näsan i blöt. Okej, det var lite drastiskt.. Jag menar att känslan av att vara en total främling men inte utanför är rätt skön. Det är svårt att förklara men jag känner mig speciell när jag är i stora städer, man kan vara både töntig och/eller high-fashion utan att tanten i kassan på Konsum sneglar på en och skakar på huvudet i tron på att man inte ser.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar, det kan nog förklaras lättare än så här men inte just nu, ögonlocken kämpar för att hålla sig uppe så jag ska väl stänga av datorn och krypa till kojs nu!
Ciao!
Ps. Idag har nog varit absolut varmaste dagen på jobbet, svetten har nästintill slakat när jag stått i kassan. Men det är det nog värt, man ska inte klaga när solen skiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar