2011/10/22

Filmhelg


Den här helgen har jag omedvetet valt att ägna åt film. Igår natt faktiskt blev det Freedomland med Samuel L Jackson. Den var alldeles helt fantastisk måste jag säga. Jag blir alltid väldigt berörd när det handlar om barn och unga som blir mördade, försvinner eller på andra sätt far illa.Som ett litet inpass här kan jag säga att Gone baby gone slår alla andra filmer med hästlängder, jag har slutat räkna hur många gånger jag gråtit ögonen torra till den filmen. Nu har jag dessutom köpt uppföljaren på pocket och hoppas att det blir film av den med!

Idag har jag börjat med att se En dag på bio. Också helt fantastisk film! Det var kärlek och vänskap och lyckades locka fram tårar hos alla vi som var där! Nu sitter jag bänkad i soffan till Allt för min syster och det känns som även detta är en bra film. Mycket film alltså, men det är skönt att bara ta det lugnt en helg!

Pratade nyss i telefon med mamma som kollar på film med den här lilla knorren ovan. Han kurrade så det hördes ända till Östersund och jag fick allt lite hemlängtan!

Nåja, nu tillbaka till filmen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar