2011/10/09

Virkmani

Igår kväll blev det ännu en hemmakväll med filmtittande och dessutom virkning. Eller rättare sagt hamnade jag i ett maniskt stick- och virktillstånd!
Inte nog med att jag stickade klart ett par rosa handledsvärmare och monterade ihop de, jag googlade dessutom olika mössmönster som jag kombinerade och gjorde om för att sedan hypervirka mössan ovan. Allt som allt tog det lika lång tid som filmen!
Mössan är virkad i Manu's babyalpacka som jag köpte på Kaki i Åre. Det var nog det mest lättarbetade garn jag någonsin arbetat med och jag är galet sugen på att införskaffa massvis med nystan i olika färger! Synd bara att det är rätt dyra nystan mot vad jag är van vid, 155 kronor för 100 gram. Jaja, när det räcker med ett nystan till en mössa som ingen annan har kanske det är värt det? Det är ju i stort sett billigare än att köpa fabriksgjorda mössor!

Förutom mössan har jag dessutom försökt mig på en fjortis-grimasch men jag tror inte riktigt det är min grej :P

Jaja, nu ska jag leta reda på ett mönster på ett pannband i Drops Eskimo som jag har för mig jag sett någonstans. Min plan är att det ska bli ett sådant där som ser lite ut som en turban, jag har sett att det säljer sådana på både Indiska och Gina Tricot bland annat.

Nu, ut på mönsterjakt!

1 kommentar:

  1. Jag vill ha ett med typ en plupp där fram.. Som på den här sidan: http://www.google.se/imgres?q=pannband&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbnid=vKUJPYe8B2Q0QM:&imgrefurl=http://driverdu.blogg.se/2009/september/&docid=b90DCcSKlvI_rM&w=379&h=271&ei=Cs2RTpmDBILP4QTos42GAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=1153&vpy=199&dur=118&hovh=190&hovw=266&tx=121&ty=129&page=1&tbnh=158&tbnw=221&start=0&ndsp=27&ved=1t:429,r:4,s:0

    Kanske en julklapp?

    SvaraRadera