2010/02/24

Kökshygien och delat boende...

Jag har inte för avsikt att fylla den här bloggen med jämmer och klagomål, men nu känner jag att jag måste få ut mina aggressioner någonstans!

Det är så att jag bor i studentkorridor och i mitt fall innebär det att jag delar kök, toa, dusch och vardagsrum med sex andra studenter. Sex andra studenter som tydligen inte kan det minsta om städning eller kökshygien. Jag blir nästan allt som oftast extremt äcklad av vilket skick köket lämnas i. Hade det inte varit för det gamla ordspråket: Äta bör man, annars dör man.. så hade jag helt och hållet låtit bli att besöka köket.

Om jag inte hade haft behov av att duscha eller använda toaletten hade jag gärna sluppit det också. Dock är dessa två rätt okej att besöka i nuläget, jag ordnade en ny dammsugare så de är relativt nystädade iallafall.

Men åter till köket! Är det lathet eller blindhet som gör att det lämnas stora lass matrester på spisen och i diskhon? Ser man inte lagret av slask på plattorna från det att kastrullen kokat över? Måste man låta disktrasan ligga i matresterna? Är det inte brukligt att man diskar efter sig?

Några frågor eller kanske påståenden där svaret torde vara självklart för de flesta men dock inte för mina roomies. Nu tycker ni kanske att jag är en gnällkärring och att jag borde ta mitt pickopack och hitta något annat ställe att bo på?! Lugna bara, jag letar för blir det inte bättring på hygienfronten här i korridoren kommer jag sticka så fort jag får chansen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar