2010/02/01

Long time, no see..

Här uppe i norr är det full rulle, senaste två veckornas pluggande och umgänge med kompisar övergick i helgen till kartongflyttande och prylplockande. Jag har nämligen äntligen fått flytta till mitt studentrum och slipper bo på vandrarhem :)

Nu är det uppackning som gäller och jag känner att jag börjar komma på plats, dock måste hjärnkontoret arbeta övertid efter studierna för att hitta på förvaringslösningar till alla mina saker. Har inhandlat diverse snygga lådor på Clas Ohlsson men känner att jag behöver fler. Jag vill ju inte förvara mina rena handdukar och sängkläder i illaluktande banankartonger!

Egentligen är det ju bara prioritering det handlar om, istället för att stoppa ovan nämnda textilier i de fina lådorna har jag packat de fulla med sysaker, tyg, klipp-o-klistra-grejer, foton och stick- och virkattiraljer..

Jaja, trots att jag numer kan betraktas som fattig student ska jag faktiskt unna mig lite fler fina kartonger. Synd bara att det inte finns IKEA i Östersund. Får nog samla ihop ett gäng och dra till Sundsvall!

Nu ska jag stänga av den här burken, packa skolväskan och krypa till kojs tidigt för en gångs skull och njuta lite av en skönlitterär bok. Och det bästa av allt: den handlar inte om femtioelva olika sociala teorier...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar