2010/09/20

Teknikens under #2

Jag måste bara få släppa ut lite av min irritation i en klagovisa:

Studentkåren i Östersund har avtalat fram Internet i alla studentbostäder. Bra initiativ - synd bara att det (ursäkta språket) är skit.. Dels är det inte frivilligt utan alla får hyran höjd med ca 200 kronor. Sen har vi inte fått någon information om hur man gör för att få igång det heller.

Plus att jag är sjukt nöjd med mitt gamla Internet och vill behålla det istället för nåt (ursäkta igen..) skit som jag inte valt själv!

Plus #2 det finns flera i huset som sitter bundna till trådlösa internet som de köpte i våras och har minst ett halvår kvar att betala på.

Internetet som vi fått i huset nu är inte ens trådlöst utan vi ska sitta fast i en sladd. Som vi måste köpa själva. Om vi nu inte lägger ut pengar på en router så vi kan surfa trådlöst.

OK! Dags för min slutsats: Internet-avtalet kåren förhandlat fram SUGER!

Ps. Husets Internet gör även att allas egna trådlösa laggar otroligt mycket.

Jag blir knäpp på det här tror jag minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar