2010/09/29

Tentaplugg!


På lördag får jag äntligen träffa min syster! Det ser jag verkligen fram emot för sen åker hon till Barcelona på praktik. Men först ska jag tentaplugga för det är sociologitenta på fredag.
Den här kursen har varit ganska körig, mycket att göra och många nya begrepp att lära sig. Nu är den iallafall snart slut och jag måste faktiskt säga att jag ser fram emot tentan! Vi får uppgiften imorgon att samla empiri till för att på fredag använda minnet och komma ihåg allt vi tagit reda på. Dessutom ska vi skriva en essä och det tror jag kan bli både roligt och spännande!

Undrar förresten om det är lite fel på mig för jag ser alltid fram emot tentorna..? Eller är det för att jag gillar att se vad jag lärt mig och försöker utmana mig själv att få vissa betyg på vissa kurser? Jaja, det tåls att grunna på. Huvudsaken är att jag fortfarande tycker det är mer roligt än jobbigt att gå i skolan!

Dessutom längtar jag till vårens praktikperiod. Jag ska, om det blir som tänkt, praktisera på ett behandlingshem för unga tjejer. Det kommer bli både jobbigt och roligt och jag ser verkligen fram emot erfarenheterna jag kommer få!

(Väldigt mycket "ser fram emot" i det här inlägget, men som jag ser det är ju det bara positivt!)

Jaja, nu blir det sängen så jag orkar upp tidigt till tentapluggningen!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar