2012/01/13

Första skolveckan avklarad

Nu har första skolveckan gått och jag är lika trött som vanligt i början av en termin. Vi har haft seminarieredovisningar fyra dagar i rad samtidigt som vi ska knåpa ihop svaren till en hemtenta. Nåja, det går väl ingen egentlig nöd på mig, jag njuter mest av all snö och särskilt idag när jag bara kan sitta hemma och plugga och mysa. Som prognosen ser ut nu för mitt dagliga fotande verkar det som att det blir en sammanfattning emellanåt eftersom jag hittills knappt orkat slå på datorn när jag inte pluggar. Men hellre det än att det inte blir någon uppdatering alls!
I måndags landade tulpanerna i butikerna här och eftersom det är en av mina favoritblommor så fick självklart en bukett följa med hem,
den här överraskningen dök upp i brevlådan i tisdags och det tog ett tag innan jag insåg att det är en julklapp från farmor! Nu ska jag bli proffs på kungligheter!

I onsdags staplade jag upp alla nya böcker som jag hoppas kunna läsa så snart som möjligt, ser verkligen fram emot att lära mig mer om e-nummer och alla tillsatser som finns.

Igår kväll gjorde jag passionsfruktspannacotta för första gången och det blev toppen även om det tog längre tid att stelna än vad receptet angav.

Idag ska jag fixa klart hemtentan och sedan kan jag bara ta det lugnt i helgen, kanske försöka göra klart ett par raggsockor som ligger och väntar...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar