2012/01/04

Jul och nyår!

Under julen har det varit fullrulle och vila, en bra kombination!
Jag har kokat knäck och lagat annat julgodis,
ätit farmors egeninlagda sill,
och väldigt mycket annan god julmat!
Nu är snart mitt så kallade jullov slut och jag har äntligen tagit tag i allt skolarbete som ska vara klart nästa vecka. De här vinterveckorna (utan snö, dock) har varit sköna och jag har bara tagit det lugnt. Yogat med kusinen, ätit massa god mat och firat in det nya året med trerätters och sällskapsspel! Plus en massa annat också förstås! Det enda jag verkligen saknat med den här julen är skidåkningen. Jag köpte ett par nya skidor förra vintern och har verkligen sett fram emot att svischa fram i spåren. Tyvärr har det inte funnits någon snö här i Västerdalarna tills för ett par dagar sedan så skidorna får nog vila till nästa vinter istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar