2012/01/23

Sthlm + FORMEX

Späckat schema och ömma fötter är vad de senaste dagarna bjudit på:

Blåbärssmoothie och förberedande inför artikelseminarium, lite som vänta till sista kvällen innan du sätter igång med studierna. Men det gjorde inget för jag hade nämligen lite resfeber för efter seminariet väntade tåget som skulle ta mig till Stockholm och en weekend med mamma.

Statistisk verktygslåda och samhällsvetenskapliga metoder var mina trevliga ressällskap i nästan sex timmar från Östersund till huvudstaden.
Man måste fylla på med söta goda saker, som de här marängerna, när man är på FORMEX och går och går och går. Det var superroligt och vi fick massor med inspiration till våren och träffade eventeulla nya leverantörer till mammas butik.

Mycket inspiration var det! Efter ett skönt bad på hotellet kröp jag ner i sängen och bläddrade i alla nya kataloger och tittade på finfina saker. Jag drömde om ett eget hus med enorm trädgård och massor av blommor överallt. Och såklart ett eget badkar med lejontassar och en stor balkong!

Förresten hade de mysiga lampor i restauranten på mässan. Ser precis ut som ballerinakjolen jag sydde på halloween. En sån skulle nog passa utmärkt i sovrummet i mitt framtida hus!

Efter att tåget anlänt till Östersund igen blev det VM i multitasking: middag och dusch på 30 minuter innan det var dags att traska iväg på förfest. Jag kom inte hem förrän halv tre efter att ha dansat ur den sista orken ur fötterna. Behöver jag säga att söndagen inte innehöll så mycket mer än tidningsbläddrande i soffan? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar