2012/02/05

Min egen mästerkock!

Den regelbundna, hm, veckosammanfattningen kommer här. Jag anar ett visst mattema den här gången vilket är bra, för då ser ju alla som läser att det inte går någon hungersnöd på mig iallafall! Och bara för att förtydliga så äter jag de dagar bilderna föreställer något annat också :)

Vi börjar med en resumé av lördagen den 28e. Svettigt dansande på O´learys, kul men trångt och bökigt.. Jag undrar vart alla nya människor har befunnit sig förut?! Jag blev iallafall inknuffad i väggen på väg hem och tappade luften. Det är rena rama slagfältet i garderoben och jag tror att jag som är nykter känner av det extra mycket. Undrar när vakterna tänker styra upp det hela?

Söndagen bestod av plugg och löpning. Jag fick ett galet sug efter korv med bröd efter träningen och det var himmelskt gott!

På måndagen upplevde jag en allvarlig kris! På Coop berättade de att KRAV-bananerna var slut och att det inte fanns något nytt datum för leverans. Det har nämligen varit översvämning på KRAV-plantagerna så det finns inga bananer! :( Hur ska jag överleva nu tänkte jag? Som tur var har det löst sig och nu finns det återigen KRAVisar på affärerna och bananchocken har lagt sig.

Tisdagen bestod av lika mycket plugg som måndagen. Jag vet inte riktigt hur jag gör men jag pluggar länge utan att komma någon vart. Det vankades även jobb vilket ger skönt klirr i studentkassan!

Det blir mycket plugg nu. Veckans tema borde kanske vara mat + plugg?! Extrapris på serranoskinka vilket självklart blir sallad med mozzarella och tomat. Slängde på lite balsamico den här gången men det var ingen succe enligt mina smaklökar.. Nåja, då vet jag till nästa gång, vilket blir ikväll och då kanske det skvätts på lite sesamolja istället. Sesamolja och tomater är nämligen en given kombo!

Fredag och start på helgen! För första gången i mitt liv tog jag mig an utmaningen att göra västerbottenpaj. Resultatet: väldigt enkelt, gott och mättande för en ostälskare som jag! Det får bli lite helglyx eftersom osten var galet dyr. Men smakar det så kostar det!

Nu ska jag strax slänga på en kanna te och kolla reprisen på Once upon a time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar