2012/02/05

Vinterfestivalen 2012

Idag, söndag 5 februari, tillika mammas födelsedag, har jag äntligen tagit mig för att kolla in vinterfestivalen. Påpälsad till max i ca -20 grader var jag först på ostprovning i badhusparken. Sedan gick vi till Stortorget och Amozozo (stavning?). Det var som ett uppblåst slott med massa ljuseffekter inuti. Det var handgjort och skaparen hade limmat och sytt i ca 6 månader innan det stod klart. Guiden berättade att det var ca 7 meter högt i tak på vissa ställen och det fanns väldigt många vinklar och vrår. Temat var tydligen moskéer och jag fick känslan av att vara i en futuristisk domkyrka. Ganska nära måltanken!

Täckbrallorna är egentligen ljust mintgröna men jag skulle lätt föredra så här rosa :P Dessutom fick alla låna mjuka ulltofflor för att inte repa slottet med skorna.


Taket i en av kupolerna. Ljuset var små lampor som riktades mot tältduken som var målad med någon UV-färg om jag inte missförstod det hela. Eller om det var små UV-lampor i alla streck. Jaja, fint var det i alla fall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar