2010/11/26

Drömmer om solsken och stränder!


Jättegammalt foto :)
Jag är lagom avundsjuk på Frida som jobbar i Thailand just nu! Jag vill också ha sol och många plusgrader.. Istället sitter man i Dalaskogarna och fryser och tycker synd om sig själv...

Det har varit en ganska händelserik dag idag: eftersom jag ansåg att det vore bra att plugga lite innan jag åker till mamma för jobb tog en tur till farmor för att snällt fråga om jag får låna hennes bil istället för att åka buss. Visst, det skulle jag få bara jag följde henne och handlade först. Sagt och gjort, med mig bakom ratten drog vi iväg. Men kom inte långt. Pågrund av ett fruktansvärt oljud valde vi att stanna och kolla vad det var för fel: ett exploderat framdäck! Vi körde alltså på fälgen! Hejja hejja!

Ingen mobil hade vi, och båda två som alltid har telefonen med i vanliga fall! Bara att knalla in hos farmors vän och ringa pappa-service! Nu är det blandat sommardäck/vinterdäck så jag snor nog pappas bil istället när jag ska ut på vägarna så kan han åka runt i farmors dödsfälla!

Nu ska jag slänga i mig lunchen och ge mig iväg för varuplock och märkning i mammas nya butik!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar