2010/11/20

Vad göra?

Jag vill inte plugga. Alls. Men ångesten över att jag inte pluggat på ett par dagar ligger tät runt mig som dimma. Men jag vill inte. Jag är inte motiverad för fem öre och känner egentligen inte för nåt alls. Det är nästan så illa att jag överväger att hoppa av. Bara för att både kursen och läraren inte är bra. Enligt mig. Jag misstänker att läraren inte har någon normal verklighetsuppfattning och inser att vi elever faktiskt inte vill sitta klistrade framför våra böcker varje vaken minut. Det är så otroligt mycket att läsa att vi stressar oss igenom böckerna med resultet att vi inte lärt oss nåt. Inte Någonting!

Nu tänker ni säkert att vi ska prata med läraren? Det har vi gjort och hennes enda förslag till att lätta vår studiebörda var att låna en bok på ca 500-700 sidor på biblioteket och läsa den också och sen jämföra böckerna med varandra.

Så återigen till min fundering om vår lärare lever i en annan verklighet. Om man ska vara lite trångsynt och elak så skulle jag nästan kunna påstå att hon är en ensam liten krake utan vänner och familj som endast har som mål att förpesta sina elevers liv.

Men det är om man ska vara trångsynt och elak. Ska man vara empatisk och förstående så skulla jag nästan kunna påstå att hon är en stackars liten krake utan vänner och familj som inte förstår att vi endast ska studera 40 timmar i veckan. Inte 140.

Nu har jag varit elak, men det måste jag få vara för att få lite godkänt över min bristande studiemotivation. Den här kursen tar död på mig och snart faller jag sönder av stressen över att vi inte lär oss någonting för att vi inte hinner.

Det allra värsta (en aning pessimistisk nu) är att samma lärare väntar oss inför c-uppsatsen. Hoppas hon ändrar sig eller att vi blir tilldelade någon annan.

Jaja, nu ska jag tycka synd om mig lite mer och äta mer pepparkakor och snegla surt på kurslitteraturen jag lånat av en vän. (Nej jag har fortfarande inte fått mina böcker!) Och så ska jag längta till nästa vecka då jag skolkar och flyr hem till dalaskogarna för julskyltning och dans på Folkets Park!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar